Visar inlägg med etikett Askar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Askar. Visa alla inlägg

2012-05-18

Förra helgen...




...var det konfirmation för kusinen. Det var på en kall, regnig och minst sagt blåsig lördag som Josefine blev konfirmerad. Sammankomsten efteråt var i tält med god mat och dricka men med en icke fungerande gasolvärmare (vår!). Här är i alla fall kortet med tillhörande lilla ask som innehöll en berlock från Thomas Sabo.

2011-06-28

Lika bra...



... att visa upp mitt sista alster vad det gäller skolavslutningar och student denna sommar. Detta är en ask, eller picnic-korg, som jag hittade beskrivningen till på nätet. Äldsta dotterns fröken fick ett halsband i present av eleverna, och då tyckte jag att det var trevligt att paketera det i något egenhändigt tillverkat. Samtidigt fick jag ju tillfälle att prova på något nytt.

2011-06-14

Snart sommarlov...


... och i fredags var det studentfirande för en hel del ungdomar. I år har jag gjort fyra stundentkort, varav ett var på beställning. Kortet ovan var inte beställt, utan ett jag gjorde för att testa en teknik som jag läste om i världens bästa scrap-tidning, Ett Trykk. Testade också att göra en tillhörande liten ask till ev. smyckespresent. Tyvärr är bilderna inte av bästa kvalitet, för mitt kamerabatteri ville inte som jag, så jag fick fotografera med min Iphone.

2011-06-02

Hittade ännu...


... en ask som jag inte har visat på bloggen tidigare. Även denna tillverkades inför USA-resan, för att sedan överlämnas med en liten present i. Har som vanligt inte alls hunnit scrappa i någon större utsträckning under en period, men har just i dagarna påbörjat ett par beställningar. Det ska bli studentkort med tillhörande presentask, så kanske blir det ett par nygjorda, rykande färska saker som visas upp i nästa inlägg.

2011-05-09

Oj då, det blev visst...

... ännu en ask! I brist på annat får jag väl visa upp även detta lilla alster.

2011-04-27

Jag har blivit...


... helt galen i att göra askar av olika slag. De finns lite här och var på nätet, vissa har med beskrivningar och vissa har till och med gjort små trevliga filmer som lär ut hur man gör. Mycket generöst tycker jag som gärna utnyttjar dessa för att lära mig mer.

2011-04-21

En liten påskpresent...


... i påsktid är väl aldrig fel! Fick en själv av L8 häromdagen, en mini-pizza-ask med smaskiga chokladägg i. Väldigt uppskattat kan jag säga. Så varför inte "lifta" hennes idé och fixa till en själv, och ligga bra till om man nu ska gå bort i påsk.

2010-11-28

Oj, vad tiden går....

Nu är det, återigen, länge sedan jag gjorde ett inlägg här på bloggen. Tiden räcker helt enkelt inte till!


Nu i kväll har jag varit på 40-årsfest. Jättekul! Verkligen trevliga vänner du har, Theresé! Förutom födelsedagspresenten skulle man ta med sig en paket till, en julklapp, värd c:a 20 kronor. Med en stor tärning spelade vi sedan ett julklappsspel som gick ut på att "vinna" en eller flera paketer under spelets gång och sedan lyckas behålla dessa tills speltiden gick ut. Jag "vann" en flaska med turkost nagelack! Själv hade jag altrat en ask Noblesse och hade med mig!

2010-03-18

Tårta?



I måndags fyllde en i scrapgänget 50 år och vi uppvaktade, som sig bör, med tårta. En tårta värdig en scrappare! En scrappad tårta med andra ord! Vi fick en mall, en bokstav eller siffra, och sedan var det fritt fram att välja papper och dekorera som man själv tyckte såg "smaskigt" ut. Resultatet ser ni ovan. Visst blev den fin?! Min bit är den blå med vita blommor på. Den släta, vita tårtbiten ska mottagaren själv dekorera.

2010-02-08

Ännu en ask


Äldsta dottern måste ha drabbats av något märkligt virus eftersom hon plötsligt fick för sig att städa sin "viktig-låda" (låda i bokhyllan i TV-rummet där "viktiga" saker som Nintendo-spel, kamera, mp3-spelare etc med tillhörande instruktionsböcker och laddningssladdar förvaras). Alla små spel till Nintendo DS och Game Boy for omkring när man öppnade lådan och skulle man ha tag i ett speciellt spel var det inte omöjligt att man fick rafsa upp alla sladdar för att hitta det. Men inte nu längre....mamma fick lov att fixa till små askar som märktes upp med aktuellt innehåll!

2010-01-23

Premiär för Lottas Ullared-punch


Här, Lotta, kommer den. Det första verket med en av dina superskojiga cirkel-punchar från Ullared. Det blev en liten ask.