Visar inlägg med etikett Kort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kort. Visa alla inlägg

2012-05-18

Förra helgen...




...var det konfirmation för kusinen. Det var på en kall, regnig och minst sagt blåsig lördag som Josefine blev konfirmerad. Sammankomsten efteråt var i tält med god mat och dricka men med en icke fungerande gasolvärmare (vår!). Här är i alla fall kortet med tillhörande lilla ask som innehöll en berlock från Thomas Sabo.

2012-04-30

Ett bra-att-ha-kort.....


...... i all hast. Hade ett redan målat motiv från Sugar Nellie som låg här och väntade på att användas och eftersom jag inte hade någon beställning på gång eller något personligen, så fick det bli ett bra-att-ha-kort.

2012-04-21

För första gången...

....i år har jag varit med på en av scrap-träffarna med Scrap Academy - Skurup Division i V. Vemmenhög. Dessutom lyckades jag åstadkomma ett kort under kvällen. Det är min gode vän Svea som beställt kortet till sin vän som fyllde 90 år. Jag har också hunnit med att vara på kurs på Stämpelfabriken, där vi fick göra egna korr-kort och jag fick för första gången prova på att jobba med krympplast. Mycket man hinner med nu när man (tyvärr) har blivit häst-lös.

2012-04-07

Hoppsan.....



....... Precis när jag har bestämt mig för att bli en bättre och mer frekvent bloggare så vänds tillvaron upp och ner. Min pappa drabbas av en stroke, och istället för att tillbringa mer tid i mitt nyinredda scrap-rum, så tvingas jag röja bort alla spår av kreativitet och istället använda bordet åt allt jobb som jag släpar med mig hem om kvällarna. Pappa har tack och lov hämtat sig ganska bra, men jag jobbar fortfarande mycket mer än innan hans stroke, och bordet får nog fungera som hemma-kontor ett tag till. Här är ett kort som jag gjorde strax innan han blev sjuk och som jag inte hunnit publicera ännu.

2012-02-16

Och så slutligen...

... dopkort nummer 3 till lilla Klara.

2012-02-05

Kort nummer två...



... från dopet i förra inlägget. Ett staffli-kort fast med bigningen på diagonalen. Lätt som en plätt att göra.

2012-01-22

Lilla Klara har....


... nu döpts. Personligen har jag aldrig träffat det lilla trollet, men eftersom jag arbetar tillsamman med några av hennes släktingar, har jag fått äran att tillverka inte mindre än TRE dopkort till henne. Här kommer det första, vilket åtföljdes av en jättesöt liten röd pinnastol som dekorerats med dopbarnets namn.

2011-10-23

Nu har mitt första....



... alster som gästinspiratör för Stämpelfabriken publicerats på deras blog. Gissa om jag tycker detta är spännande! Första kortet blev inte helt som jag hade tänkt mig från början, men så var det också första julkortet för året, och det känns att man har kommit av sig lite genom att det har varit en lång, scrap-lös sommar och en likaledes scrap-lös höst. Men nu är jag igång igen, i mitt nästan färdiga scrap-rum.

2011-10-13

Nu var det verkligen....

.... längesedan jag gjorde ett inlägg här. Anledningen till detta, hör och häpna, är att sambon har målat i mitt nygamla scraprum. Nygamla för att det är i samma rum som jag suttit tidigare i en hörna, men då har jag fått dela rummet med en TV-bokhylla med barnens TV i och ett kontorsskrivbord, där barnen spelat datorspel. Nu ska rummet bli bara mitt! Den gamla datorn fasas ut och barnens TV ska upp på ovanvåningen. Men vilket jobb det har varit! Först ut med alla scrapsaker, videofilmer och pärmar. Sedan ommålning, och nu ska sakerna in igen, fast en hel del har åkt, eller ska åka, iväg till tippen. Bilder kommer när allt är klart.


Här kommer istället ett kort som jag egentligen skulle haft med i Stämpelfabrikens hösttävling, men som pga ovanstående inte blev klart i tid.

2011-08-29

Ett enkelt...

... födelsedagskort som jag pysslade ihop i förra veckan till en kollegas dotter. Enkelt för att det inte är så mycket dekorationer på, men jag gillar det skarpt för att stämpeln från Suger Nellie är så fantastiskt söt.

2011-08-23

Titta...

... vad jag hittade! Ett alster! Ett kort som jag gjorde åt en kollega innan semestern i somras, som jag trodde jag hade glömt att fotografera. Men så satt jag här och laddade ner bilder från kameran, och då fick jag syn på det. Ett ganska enkelt "välkommen-till-världen"-kort, men väldigt sött tycker jag, och så kan man ju variera det i oändlighet med olika papper och färger.

2011-07-13

Ytterligare...


... ett beställningskort! Det var en kollega som ville ha ett dop-kort till en liten flicka, rosa naturligtvis, och då passade jag på att göra ett likadant fast i blått bara för skoj skull.

2011-06-21

Skolavslutningen...




.... avklarad och med den alla små träffar och avslutningar och uppvisningar som måste klämmas in innan skolan slutar för sommaren. Tack och lov för det i och för sig, för det hade ju varit mindre roligt om även sommarkvällarna upptogs av dessa sammankomster. Hur som helst så fick yngsta dotterns fröken en bad/bok-väska på grillträffen i förra veckan, medan ett litet missförstånd gjorde att hon inte fick kortet förrän på själva avslutningsdagen.

2011-06-15

I år var det..





... bara äldsta dottern som var på studentfest. Det var två av kompisens trillingsyskon, en tjej och en kille, som tog studenten. Vars ett kort och vars ett "vitaminrör" (Berocca, tror jag) med mynt i som present. Stämplarna hittade jag hos Bildmålaren och de flesta blommorna och bladen kommer från Wild Orchids Craft.

2011-06-14

Snart sommarlov...


... och i fredags var det studentfirande för en hel del ungdomar. I år har jag gjort fyra stundentkort, varav ett var på beställning. Kortet ovan var inte beställt, utan ett jag gjorde för att testa en teknik som jag läste om i världens bästa scrap-tidning, Ett Trykk. Testade också att göra en tillhörande liten ask till ev. smyckespresent. Tyvärr är bilderna inte av bästa kvalitet, för mitt kamerabatteri ville inte som jag, så jag fick fotografera med min Iphone.

2011-06-08

Gårdsfest...

... på fritids idag! Ett återkommande årligt event för att samla in pengar att åka på utflykt för till sommaren. Utflykt för de stackars barn med arbetande föräldrar, som är kvar på fritids mer eller mindre hela sommaren. Lyckligtvis tillhör inte mina barn dessa, dock inte pga att jag inte är arbetande, utan helt enkelt för att mormor, som är pensionär, rycker in och förbarmar sig över dem. I vilket fall som helst gör jag min vana trogen ett antal kort och skänker till försäljningen, istället för att släpa dit gammal lump. Här är ett av dessa kort. Stämpeln är från Sugar Nellie.

2011-05-13

Har varit i USA...

... men kom till min stora besvikelse aldrig till någon ordentlig scrap-butik där. Hade sparat både utrymme och vikt i resväskan för att kunna transportera hem en mindre arsenal av spännande nyheter från "over there". Men mitt sparsamma klädutbud under resan visade sig vara helt i onödan då allt jag kom hem med var en stack av mönstrat papper och sex stämplar. Här är ett smakprov på en av stämplarna. Den uttrycker i ord vad jag känner när jag sitter vid scrap-bordet.

2011-04-16

Födelsedag...

... i släkten har det ju varit igen. Denna gången var det charmtrollet Tim som hade den äran. Ett kort, lite pengar och ett Marabou mjölkchoklad överlämnades till födelsedagsbarnet. Gissa vilket han blev gladast över!?!

2011-04-09

Två inlägg på...

... samma vecka, inte illa för att vara lilla mig. Anledningen är att jag ska vara med i min allra första "challange". Det är Lili of the Valley som har en utmaning och det som gäller är "peach and green". Nå, persikofärgat och grönt är kortet, men jag har sett vad de engelska damerna kan åstadkomma, så mitt kort har nog ingen chans där.

2011-04-08

Jag skickar dem aldrig...

... ändå så gör jag ett eller två varje år. Påskkort! Jag har aldrig skickat vare sig påskkort, alla-hjärtans-dag-kort eller något annat kort som kan förknippas med en speciell dag eller helg. Julkort undantaget då alltså! Här kommer årets alster, lite mer färgglatt än allt annat jag har åstadkommit på sista tiden.