Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg

2011-10-13

Nu var det verkligen....

.... längesedan jag gjorde ett inlägg här. Anledningen till detta, hör och häpna, är att sambon har målat i mitt nygamla scraprum. Nygamla för att det är i samma rum som jag suttit tidigare i en hörna, men då har jag fått dela rummet med en TV-bokhylla med barnens TV i och ett kontorsskrivbord, där barnen spelat datorspel. Nu ska rummet bli bara mitt! Den gamla datorn fasas ut och barnens TV ska upp på ovanvåningen. Men vilket jobb det har varit! Först ut med alla scrapsaker, videofilmer och pärmar. Sedan ommålning, och nu ska sakerna in igen, fast en hel del har åkt, eller ska åka, iväg till tippen. Bilder kommer när allt är klart.


Här kommer istället ett kort som jag egentligen skulle haft med i Stämpelfabrikens hösttävling, men som pga ovanstående inte blev klart i tid.

2009-10-07

Dammiddag


I lördags var jag på dammiddag hos min kompis Helena. Med mig hade jag en väldigt fin höstkrans att hänga på dörren eller lägga på trappan eller så. Naturligtvis glömde jag att fotografera den innan jag gav bort den. Däremot tog jag ett foto på kortet jag hade gjort och satt i. Kvaliteten på fotot visar med all önskvärd tydlighet att a) jag hade väldigt bråttom när jag skulle iväg och b) jag behöver en ny kamera.
Textstämpeln på kortet har jag fått av Miia på Stämpelfabriken, och flickan är från hänglar.