Visar inlägg med etikett Egna papper. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Egna papper. Visa alla inlägg

2009-08-24

Utlovade layouter och kort

Först ut var, självklart, vår lilla vita fotomodell i egen hög person. Domino! Vilket papper jag satte bakom själva layouten kommer jag inte ihåg, men bokstäverna och löven under blommorna är i alla fall utstansade med dies från QK.

Nästa layout, även den med en bild på Domino, och i detta fallet även äldsta dottern. Bakgrundspapper, vet ej. Kanten på egna pappret är stansad med min älskade Martha Stewert punch, Doily Lace. Tack så jättemycket för den, Lotta! Bokstäver och fjärilar är dies från QK och spetshjärtat är ett bakelseunderlägg som jag köpte för länge sedan.

Första kortet jag gjorde med mina egna papper blev ett bröllopskort. Hästskorna, återigen QK, föll sig liksom naturligt och "piffades" till lite med jättesmå självhäftande bling bling. Tack Anna-Carin för dessa! Jag vet, mina foton är inte av bästa kvalitet! En bättre kamera står högt på önskelistan! Men allt har sin tid, och just nu finns inte tiden att ge sig ut i den djungel av kameror som finns i affärerna.


Till sist, ett neutralt kort. Brunte-stämpeln från Magnolia passade bra tycker jag.



Första inlägget i min nya blog...

Detta trodde jag uppriktigt inte att jag skulle ge mig in på. En egen blog! Men nu är den här! Jag utlovar ingenting så här innan jag har kommit igång ordentligt och jag kommer definitivt inte att göra inlägg konsekvent. Snarare om tid finns och om andan faller på och dessa två förutsättningar sammanfaller.

Hur som helst så vill jag naturligtvis inleda min blog med att visa mina alldeles egna designade papper. Det är barnens ponny, Domino, som har fått vara modell när jag tyckte att det fattades mönsterpapper på hästar i scrapaffärerna. Hundar och katter, ja, men inga hästar. Men nu finns dessa papper i alla fall . Tycker du om dem, så hör av dig. Jag har låtit trycka upp en hel hög av varje sort.


Jag har gjort 4 olika matchande layouter och sedan tryckt upp dem i två olika färger. Denna är vad man skulle kunna kalla lite ljungrosa. Naturligtvis är pappret fritt från både syra och lignin.


Så här ser den blå varianten ut. Om du tittar på nästa inlägg, så kan du se några layouter och några kort där jag har använt mina papper.