Visar inlägg med etikett Layouter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Layouter. Visa alla inlägg

2010-03-08

Inspirera andra att "scrappa"


När yngsta dottern fyllde år i höstas ville hon ha ponny-kalas. OK, ponny har vi så det kunde vi väl fixa. Tolv förväntansfulla 6-7 åringar satt på vars en halmbal och åt korv i bröd och bara väntade på att alla skulle äta upp fort, så att de fick börja pyssla om Domino (vårt vita lilla yrväder). Som tur var, för Domino och mig (inte minst) så ställde Josefin upp med sin ponny Prippen också, så att flickorna hade två ponnyer att flockas runt (Prippen är ett svart litet yrväder i samma storlek som vårt vita). Som tack för hjälpen fick Josefin ett scrap-album, där jag hade gjort en layout på vardera av hennes två ponnyer, samt ett försättsblad (bilden). Tanken är att hon sedan själv ska fylla ut albumet med egen-scrappade layouter.

2009-08-24

Utlovade layouter och kort

Först ut var, självklart, vår lilla vita fotomodell i egen hög person. Domino! Vilket papper jag satte bakom själva layouten kommer jag inte ihåg, men bokstäverna och löven under blommorna är i alla fall utstansade med dies från QK.

Nästa layout, även den med en bild på Domino, och i detta fallet även äldsta dottern. Bakgrundspapper, vet ej. Kanten på egna pappret är stansad med min älskade Martha Stewert punch, Doily Lace. Tack så jättemycket för den, Lotta! Bokstäver och fjärilar är dies från QK och spetshjärtat är ett bakelseunderlägg som jag köpte för länge sedan.

Första kortet jag gjorde med mina egna papper blev ett bröllopskort. Hästskorna, återigen QK, föll sig liksom naturligt och "piffades" till lite med jättesmå självhäftande bling bling. Tack Anna-Carin för dessa! Jag vet, mina foton är inte av bästa kvalitet! En bättre kamera står högt på önskelistan! Men allt har sin tid, och just nu finns inte tiden att ge sig ut i den djungel av kameror som finns i affärerna.


Till sist, ett neutralt kort. Brunte-stämpeln från Magnolia passade bra tycker jag.