Visar inlägg med etikett Stämpelfabriken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Stämpelfabriken. Visa alla inlägg

2012-01-01

Nu har jag verkligen....



... misslyckats totalt med min ambition vad det gäller den här bloggen! När jag startade den hade jag en  idé om att ett inlägg i veckan var nog en lagom nivå att sikta på. Då sa en väninna, en klok och mera blogg-erfaren sådan, att jag inte skulle sikta för högt i början. Detta tog jag till mig och satsade istället på att åtminstone få till ett inlägg per 14 dagar. Något som fungerat hyfsat tills i somras. Men nu... är jag ju alldeles ruskigt dåligt på det. En månad exakt sedan senaste inlägget och detta trots att det har varit jul och allt vad nu julkort och juletiketter innebär! Senaste alstret jag har lyckats åstadkomma är kopierat direkt ur tidningen Ett Trykk. Jag såg en bild på en vinflaska som var altrad för "gå-bort-bruk" och tänkte att detta måste ju testas. Flaskan (eller vad som är kvar av den) finns på Stämpelfabriken för beskådan.

2011-12-01

Förra veckan...


... publicerade Stämpelfabriken ytterligare två av mina kort på sin blog. Jag tycker detta är hur kul som helst och hade helst suttit och producerat kort för deras blog hela tiden. Naturligtvis går ju inte detta! Jag måste ju jobba, ta hand om barnen och deras aktiviteter och hästarna innan jag ens kan tänka på att sätta mig vid scrap-bordet. Men idag har jag faktiskt haft en liten mini-scrap-träff. Det är två vänner som kom över på julpysssel i eftermiddags och tack vare dem har jag, hör och häpna, börjat på årets julkort idag.

2011-11-21

Vad hände...

... med tiden? Den bara springer iväg och inte har jag hunnit lägga in mitt senaste alset för Stämpelfabrikens räkning heller. Det kommer förvisso här, men det är ju ändå nästan en hel månad sedan mitt senaste inlägg. Måste helt klart skärpa mig på bloggfronten! Framskridandet av mitt pysselrum har också avstannat lite. Ett IKEA-besök krävs för att få färdigt där. Och när ska jag få tid med det?!!!

2011-10-23

Nu har mitt första....



... alster som gästinspiratör för Stämpelfabriken publicerats på deras blog. Gissa om jag tycker detta är spännande! Första kortet blev inte helt som jag hade tänkt mig från början, men så var det också första julkortet för året, och det känns att man har kommit av sig lite genom att det har varit en lång, scrap-lös sommar och en likaledes scrap-lös höst. Men nu är jag igång igen, i mitt nästan färdiga scrap-rum.

2011-10-13

Nu var det verkligen....

.... längesedan jag gjorde ett inlägg här. Anledningen till detta, hör och häpna, är att sambon har målat i mitt nygamla scraprum. Nygamla för att det är i samma rum som jag suttit tidigare i en hörna, men då har jag fått dela rummet med en TV-bokhylla med barnens TV i och ett kontorsskrivbord, där barnen spelat datorspel. Nu ska rummet bli bara mitt! Den gamla datorn fasas ut och barnens TV ska upp på ovanvåningen. Men vilket jobb det har varit! Först ut med alla scrapsaker, videofilmer och pärmar. Sedan ommålning, och nu ska sakerna in igen, fast en hel del har åkt, eller ska åka, iväg till tippen. Bilder kommer när allt är klart.


Här kommer istället ett kort som jag egentligen skulle haft med i Stämpelfabrikens hösttävling, men som pga ovanstående inte blev klart i tid.

2009-10-07

Dammiddag


I lördags var jag på dammiddag hos min kompis Helena. Med mig hade jag en väldigt fin höstkrans att hänga på dörren eller lägga på trappan eller så. Naturligtvis glömde jag att fotografera den innan jag gav bort den. Däremot tog jag ett foto på kortet jag hade gjort och satt i. Kvaliteten på fotot visar med all önskvärd tydlighet att a) jag hade väldigt bråttom när jag skulle iväg och b) jag behöver en ny kamera.
Textstämpeln på kortet har jag fått av Miia på Stämpelfabriken, och flickan är från hänglar.

2009-09-28

Decoupage - min nya hobby?


I tisdags var jag på kurs på Stämpelfabriken i Malmö. För en gångs skull stod inte "scrapping" på schemat, utan decoupage! Har aldrig fallit mig in att testa detta innan, men det visade sig vara urkul! Tack snälla Sophie, Miia och Johan för den trevliga kvällen! Naturligtvis pysslade jag något åt flickorna, vars en söt liten ask blev det.

2009-09-07

Helhelg i Halmstad


Tillbringade helgen på en mycket trevlig scrapsammankomst i Halmstad. Det var scrapbutiken MiMa´s Scrapbooking som ordnade en helhelg med mycket scrap, mycket mat, en hel del kurser och så några utmaningar. Ett par av dessa utmaningar gällde att scrappa något efter en skiss, och hör och häpna: jag vann en av dem!!!! Vinnarkortet är det på bilden! Mina supertrevliga och enormt talangfulla bordsgrannar slog dock rekord och vann två utmaningar vardera, vilket de var väl värda! Stort grattis!!!

Stämpeln med flickan på mitt kort är från Sugar Nellie, textstämpeln från Stämpelfabriken och swirlen QK.