6 månader sedan
Visar inlägg med etikett Julkort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Julkort. Visa alla inlägg
2011-12-01
Förra veckan...
... publicerade Stämpelfabriken ytterligare två av mina kort på sin blog. Jag tycker detta är hur kul som helst och hade helst suttit och producerat kort för deras blog hela tiden. Naturligtvis går ju inte detta! Jag måste ju jobba, ta hand om barnen och deras aktiviteter och hästarna innan jag ens kan tänka på att sätta mig vid scrap-bordet. Men idag har jag faktiskt haft en liten mini-scrap-träff. Det är två vänner som kom över på julpysssel i eftermiddags och tack vare dem har jag, hör och häpna, börjat på årets julkort idag.
2011-11-21
Vad hände...
... med tiden? Den bara springer iväg och inte har jag hunnit lägga in mitt senaste alset för Stämpelfabrikens räkning heller. Det kommer förvisso här, men det är ju ändå nästan en hel månad sedan mitt senaste inlägg. Måste helt klart skärpa mig på bloggfronten! Framskridandet av mitt pysselrum har också avstannat lite. Ett IKEA-besök krävs för att få färdigt där. Och när ska jag få tid med det?!!!
2011-10-23
Nu har mitt första....
... alster som gästinspiratör för Stämpelfabriken publicerats på deras blog. Gissa om jag tycker detta är spännande! Första kortet blev inte helt som jag hade tänkt mig från början, men så var det också första julkortet för året, och det känns att man har kommit av sig lite genom att det har varit en lång, scrap-lös sommar och en likaledes scrap-lös höst. Men nu är jag igång igen, i mitt nästan färdiga scrap-rum.
2010-12-22
2010-12-18
Mera kvistar...
... fast av ett annat slag. Detta kort gjorde jag i all hast, men jag bara älskar enkelheten i kortet och den rena fina stämplen på tomten. Precis så här ser tomten ut i min fantasi.
2010-12-11
Kvistar...
Av någon anledning har jag fått en förkärlek till kvistar. Jag dekorerar med dem både horisontellt, lodrätt och som här, i form av en cirkel. Man kan göra mycket skojigt med kvistar! Vänta bara så ska ni få se....
2010-12-08
Julkort, julkort, julkort...
... bara massor av julkort! Fantasin har sinat för länge sedan. Jag "liftar" idéer från olika bloggar i parti och minut. Det senaste "lånet" kommer från StampArtic och ser ut som såhär. Första försöket är det röd/vita kortet, och efter det blev det ett åt det turkosa hållet. Lite "meckigt" är det allt, men visst är det värt besväret!
2010-12-05
Scrapväder...
Idag har det varit riktigt scrapväder. Först snö och blåst i förmiddags och, som om detta inte skulle vara nog, snöblandat regn i eftermiddags. Som gjort för en dag vid scrapbordet. Och det är precis där jag har befunnit mig större delen av dagen. Sällskapet har vid olika tidpunkter bestått av Susanne och döttrarna. Märkligt nog så blir döttrarna allmänt "scrappiga" när Susanne är här, men lyser med sin frånvaro när det bara är tråkiga mamma i scraprummet.
2010-11-07
Tillbaka hemma igen...
Så är vi hemma igen, efter ännu en semester utomlands. Denna gången flög vi både dit OCH hem igen! Inga askmoln i sikte denna gång alltså! Egypten var bara så fantastiskt! Tyvärr missade vi utflykten till Kairo och pyramiderna pga magsjuka, men så har vi ju en ypperlig anledning att åka tillbaka vid ett annat tillfälle. Nu närmar ju julen sig med stormsteg, och julkorten med den! Första dagen hemma kom L8 med ett tips, som jag naturligtvis måste testa direkt. En origami-julgran! Så här blev premiär-granen! Tack för tipset, L8!
2010-10-31
Här kommer hon igen...
Vad kan jag säga? Hon är jätterolig att måla, och hon passar helt perfekt i min nyaste die från Nellie Snellen. Jag har målat några andra julstämplar också, men de är inte lika lätta att komma på designer till. Jag har i alla fall kommit på att man måste inte hålla sig till rött och grönt bara för att man håller på med julkort.
2010-10-25
Nu är jag på gång...julkorten!
Min absoluta favoritstämpel just nu är denna fantastiskt söta flickan från Lili of the Valley. Jag har målat henne i alla möjliga färgkombinationer, vilket ni förmodligen kommer att bli varse de kommande veckorna...
2009-11-03
Årets första julkort
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















