Visar inlägg med etikett Kurs. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kurs. Visa alla inlägg

2011-03-29

Inget nytt...

...det här med tidsbrist, menar jag. Hela vintern har jag tänkt att nu ska snart kunna sitta i lugn och ro och scrappa när det är mörkt och kallt ute. Jaha! Nu är det vår, klockan ändrad till sommartid och kvällarna blir bara ljusare och ljusare. Vad hände med mina mysiga vinterkvällar vid scrapbordet? Har inte en aning! Hur mycket har jag åstadkommit i vinter? Inte mycket! Nehej! Då får jag väl börja sukta efter regniga höstkvällar igen, och se om jag lyckas tajma dem! Sätter in ett kort som vi gjorde på senaste kursen jag hade i torsdags. Har ju inte mycket annat att komma med just nu!

2010-08-31

Inte helt tillbaka ännu...


Mja, helt tillbaka vid scrapbordet är man ju inte, långt ifrån. Tiden räcker helt enkelt inte till. Ett par projekt har jag lyckats klara av, men vad kan jag inte avslöja ännu, eftersom personerna som ska föräras med dessa inte fått dem än. Därför plockar jag fram något ur gömmorna, dvs saker som jag gjort tidigare men aldrig publicerat här på bloggen tidigare. Detta är en liten "tavla" som vi fick göra på ett Scrapevent i Helsingborg för något år sedan, Bilderna på familjens lilla vita yrväder satte jag dit efter det att vi kommit hem.

2010-03-13

Ännu ett kort från kursen


Just nu håller jag som bäst på att göra kort på beställning. Kan dock inte visa dem här på bloggen ännu, eftersom jag inte vill avslöja hur de ser ut innan mottagaren har fått dem. Men de kommer! Tills dess visar jag ytterligare ett kort som vi gjorde på min lilla kortkurs på sportlovet.

2010-02-23

Kursledarpremiär


Jag har hållit min första kurs! Tack vare Nina, som under en tid påpekat att lite tips hade varit på sin plats, höll jag igår min egna lilla sportlovsaktivitet hemma runt matsalsbordet. Eftersom jag är av naturen försiktig av mig inledde jag min kursledarkarriär med att bjuda in några vänner, de flesta mammor till min äldsta dotters kompisar, och utnyttjade dem helt fräckt som försökselever. Susanne var med som assistent, vilket var tur för jag hade inte lyckats helt med tidsberäkningen. Svårt att säga om det blev lyckat ur scrap-synpunkt, men jag tycker vi hade trevligt och jag lärde mig en hel del som jag ska tänka på om det blir fler kurser.
Bilden visar ett av korten vi gjorde, där jag bara har monterat ihop det ena, och sedan med exakt samma material med några enkla tekniker gjort det andra lite mer "levande".